søndag 27. februar 2011

En ekte VM-sofatitter

En ekte VM-sofatitter står tidlig opp slik at alt er rigget klart i god tid før VM-øvelsene begynner. Og en ekte VM-sofatitter ser alle reprisene. Og svitser over til SVT når det er nødvendig for å få med seg en to-tre repriser til. Og det er knakende artig å høre de svenske kommentatorene brøle i ekstase når løperne nærmer seg Hellner-bakken.

I dag sto jeg opp kl åtte, i og med at VM-sendinga begynte kl 10. Det var riktignok en skrell at 30 km ikke begynte før kl 12....4 timers forberedelser er litt i overkant. Selv for meg;)

Men det er mye som må ordnes. Aller først må jeg innta en skikkelig frokost, jeg vet jo ikke når jeg får mulighet til å spise skikkelig neste gang. Så det står havregrynsgrøt med bringebær på menyen til frokost. Og så må jeg lese meg skikkelig opp på hvem som stiller for de forskjellige nasjonene, og sette meg inn i hvem jeg kan forvente gjør det bra.

I dag satte jeg en knapp på Northug selvfølgelig, og et par svensker. Og Cologna. Men han gjorde det jo ikke spesielt bra. Jeg mener, nesten minuttet etter Northug i mål. Og jeg heier selvfølgelig på de andre norske, selv om jeg finner speiselt en av dem direkte uspiselig.

Og så må jeg hente frem det norske flagget, og sette sjokoladeskåla i rimelig nærhet. Og rødvinen. Det er bare litt rart å sette den frem allerede kl 9 om morgenen, også på en søndag da gitt... Men må man, så må man. Og etter å ha sett innslaget med Johaug i Dalsbygda for 5. gang, begynner moroa.

Og så går det slag i slag. Etter både gullmedalje, 5. plass og sølv i laghopp, rekker jeg å få i meg litt middag og løpe 8 km på tredemølla på SATS, før jeg igjen må innta sofaen slik at jeg får med meg kveldssendinga. For da kommer det jo enda flere repriser. Og vet dere hva, det er akkurat like spennende og morsomt hver gang!

Og i  morgen er det 10 km klassisk. Litt ugunstig tidspunkt, jeg må først på jobb, så må jeg hjem til sofaen, og så tilbake på jobb. Men det gjør jeg lett. Det e så lætt!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar