onsdag 2. februar 2011

Hverdagstrim

Jeg har bestandig hørt at hverdagstrim er bra, og det er jeg også veldig enig i. Jeg har alltid gått trappene i stedet for å ta heis, jeg går i stedet for å ta bil når det ligger innenfor rimelighetens grenser. Jeg går IKKE av bussen et busstopp før jeg egentlig skal av. Muligens på grunn av at jeg så og si aldri tar buss...jeg får på en måte gåsehud de gangene jeg skal det. Merker dere også at det lukter skikkelig sau inne på bussen de vinterdagene det er sludd og våt snø. Alle ulluer og ullgensere forvandles til en haug med stankende sauer. Og det fikser jeg rett og slett ikke.

Det der var en liten digresjon, tilbake til hverdagstrimmen. Jeg har et eget prøveprosjekt for meg selv i januar og februar. 10 armhevinger for hver gang jeg tar meg en kopp kaffe, og 10 dibs på badekarskanten hver gang jeg er på badet. Og det blir ganske effetivt, fordi det med å ta turen inn på badet henger nøye sammen med antall kaffekopper.... Så enten blir jeg veldig sterk i armene, eller så blir det slutt på kaffedrikkinga. Begge deler er egentlig flott.

I dag var det noen som spurte meg om hvorfor jeg ikke tar knebøy mens jeg pusser tennene. Det hadde jeg egentlig ikke tenkt på, men det er jo en knakende god idè, Er det ikke det? Tror jeg må prøve det i kveld.

1 kommentar:

  1. Stilig! ;-)
    Jeg gjør god gammeldags morgentrim rett etter dusjen, mens jeg tørker. 10 minutter bøy og tøy og løft og sving hver eneste dag. Det er jeg helt sikker på gjør godt for skrotten. ;-) begynte fordi jeg så noen eldre på tv som hadde gjort det siden de var på min alder og alle sammen var i kjempe god form. I tillegg synes jeg du har mange gode Hverdagstips som jeg nok skal følge...

    Alt godt fra Eirin

    SvarSlett