tirsdag 14. desember 2010

Valgets kval

Det er mye vi skal ta stilling til. Hver dag. Flere ganger om dagen. Og et av de viktigste valgene man gjør er hva man skal ha på seg når man stikker ut døra. Eller ikke stikker ut døra. Det hender jo at folk stikker innom....

Men nå dukker altså det evinnelige spørsmålet opp igjen. Hvilke strømper skal jeg ha på meg? Jeg går veldig ofte i kjole på jobb, og da er strømper viktig. Veldig viktig. Skal jeg ha tynne, tykke, ensfargede, fargede eller mønstrete? Nylon, silke, bomull eller ull? Hele, eller de som er raknet? Hvorfor kaster jeg ikke raknede strømper umiddelbart? Jeg innbiller meg at jeg gjør det, men på mirakuløst vis, finner jeg disse igjen i strømpeskuffen. Skal jeg velge strømper som rekker til under kneet? Eller til over kneet? Stay-ups? Det er sannelig ikke enkelt.

Livet var sannelig mye enklere den gangen det kun fantes hudfargede nylonstrømper. Men akk, så mye kjedeligere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar