torsdag 2. desember 2010

En ripe i lakken!

Ikke bra i det hele tatt....

Pyntet og festklar til Clarion Collection Hotel With`s stamgjestjulebord i går kveld. Sveisen er fikset og sminken er lagt på etter beste evne. Push-up, hold-in og stay-ups er på plass. Jeg sitter og nipper til et glass vin mens jeg leser  litt i den siste boka til Grisham. Taxien er bestilt.

Jeg lurer et øyeblikk på hvorfor jeg har så god tid. Fortsatt 10 minutter til taxien skal komme. Og jeg sitter i sofaen og henger.  Og så husker jeg det! Jeg har glemt neglelakken. Og da er 10 minutter ikke særlig god tid. Men jeg legger neglelakken på i en sabla fast, og løper rundt i stua mens jeg holder hendene høyt, mens jeg rister dem. I et forsøk på hurtigtørking. Taxien kommer og jeg må hive meg i støvlettene. Av den derre trange typen, hvor  glidlåsen så vidt lar seg trekke opp.

Vel fremme på hotellet, litt i seneste laget som vanlig, strekker jeg frem hånden for å håndhilse på vertskapet. Det er da jeg ser det. Skikkelige riper i lakken!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar