lørdag 27. november 2010

På skisamling - og begge heisene står...

Er det mulig, tenkte jeg, da vi under dagens oppsummeringsmøte fikk beskjed om at begge heisene står. Veldig upraktisk når man er på treningssamling, og på en måte er avhenging av at heisene går. En av ungene fortalte at damen i resepsjonen på hotellet hadde vært rimelig stressa, og at hun fløy mellom heisen og resepsjonen mens hun uavbrutt ropte i mobiltelefonen. Visstnok på jakt etter noen som kunne fikse heisene.

Og så var det en som sa at det er jo veldig synd for de som er gamle og skrøpelige til beins, at heisen ikke går. Hallo! Jeg er ikke gammel og skrøpelig, men det er jo allikevel et kjempeproblem at heisen står. Ikke for meg  personlig da, denne gangen, i og med at jeg ikke har med ski. Men dersom jeg hadde hatt det, ville det vært et problem for meg.

Så får vi beskjed om at det i morgen vil komme en som kanskje kan fikse heisene. Han må komme kjørende fra Rovaniemi, en to timers kjøretur unna. Men i svarteste da, tenker jeg. Er det ikke folk her i Levi som kan ordne det derre skitrekket. Det står jo en drøss med folk som iallefall ser skiheis-kompetente ut overalt. Men nei, det er denne karen fra Rovaniemi som må prøve å fikse det.

Og så går ryktene om at det er noen som har trykket på alle de knappene som er. Til og med alarm-knappen. Jeg tenker, at da, da er det ikke rart at heisene står. Men jeg er allikvel forundret over at de ikke kan fikse dem.

La meg si det sånn, jeg har ikke sagt til noen, at jeg trodde det var heisene ute i skibakken de snakket om. Jeg kommer aldri til å gjøre det heller. Hvorfor snakke om heisene mellom etasjene inne på hotellet når man faktisk er på skisamling....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar