onsdag 24. november 2010

Bare 1 måned igjen til jul

Endelig! Nå er det vel lov å begynne å kjøpe inn enda litt mer juleting? Bare litt? Noen nye stilige glasskuler til juletreet. Og noen julestjerner. Type hvite. Jeg må innrømme at jeg kom over noen utrolig lekre julekuler i Firenze. Håndlaget Mureno-glass. Det var ikke så enkelt å få de med seg hjem, men jeg klarte det. Alle er like hele. Tror de passer perfekt på treet.

Jeg liker jula. Jeg liker å spise god mat og drikke vin. Både med og uten bobler. Og snart kan jeg kjøpe julemarsipan. Jeg har en lei tendens til å spise litt for mye (les: altfor mye) av de derre marsipanpølsene med strøssel på, så jeg prøver å vente så lenge som mulig med å få dem i hus. Men årelang erfaring sier at jeg nok spiser det samme antallet uansett, nå blir det bare litt mer konsentrert.

Og så er det clementiner da. Jeg elsker det! Jeg spiser helt sikkert 1 kg hver dag, og det begynner jeg med den første dagen jeg ser dem i butikken. Og der har de jo vært ganske lenge allerede.

Julegaver? Snart ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar