torsdag 11. november 2010

Gylne tider...del 2 (år 1984-1986)

Som Tone, en av de jeg delte mange av mine opplevelser i de gylne tider med, påpekte; det var stor tøffelfaktor på videregående skole. Og da mener både hun og jeg, blandt lærerne. For de aller fleste, med unntak av tysklærerinnen subbet rundt i en eller annen form for tøffel. Den omtalte tysklærern klikket rundt i høyhelede sko. Og vi hørte henne allerede i oppgangen ved siden av når hun var på vei. Og det var fint, for da kunne vi rekke å samle sammen leksebøkene og sette oss i giv akt. De andre lærerne kom snikende. Helt plutselig sto de der. I tøfler. Og vest. Og vi var ikke forberedt i det hele tatt.

Vi andre hadde ikke tøfler eller vest. Men vi hadde som sagt svært hår. Jo større jo bedre. Og selvfølgelig med permanent. Jeg må finne frem noen av bildene fra den gangen å legge inn her så får dere se selv. Det blir iallefall noe å flire godt av.

I tillegg til Ball-gensere vi bodde i, var det en periode hvor vi hadde rutete bukser alle sammen. Og lyseblå dunjakke. Noen hadde Paul & Shark-gensere også. Og jeg tror det var ranket høyere enn Ball, men så dyrt da.

Vi levde et bekymringsløst liv. Vi levde for venner og cola og landganger. Vi levde for strikking og kortspilling i frimuttene. Når vi ikke måtte gjøre de leksene vi ikke klarte å få gjort hjemme kvelden eventuelt natta før. For da var vi sammen med venner. Og drakk cola og spiste landgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar