mandag 22. november 2010

Snakk om å hvile seg i form!

Vinner-resepten er klar. Det er 19 dager siden jeg trente sist. Jeg har dårlig samvittighet for det. Jeg har tilbragt 10 dager i Firenze, og så avsluttet jeg det med å være syk noen dager, og da ble det dårlig med trening. Dårlig unnskyldning, jeg ser det. Men jeg har iallefall løpt noen trapper, både opp og ned.

Klokketårnet: 414 trinn - hver vei
Kuppelen: 464 trinn - hver vei
Uffizi-galleriet: 124 trinn - hver vei
Hotellet: 112 trinn - hver vei - mange ganger om dagen

Og for ikke å nevne alle trappene opp og ned til restauranter og butikker...

Men tilbake til saken. Om å hvile seg i form.

Etter 19 dager uten engang å se på joggeskoa og treningsklærne troppet jeg opp på SATS i går kveld med ett mål for øyet. Nemlig å slå rekorden på 24 minutter sykling. Enda av en mine noe uortodokse øvelser og distanser.

"Mission impossibe" brøler datteren min da jeg går ut døra hjemme. Forøvrig det samme som hun sier når jeg prøver å sminke meg til ett bedre jeg....

Men det måtte hun bite i seg, gitt. Jeg syklet 4,2% LENGER enn det jeg gjorde sist. Er det mulig! Og jeg som i tillegg til å ikke har gjort ett slag, har kost meg med vin og sjokolade 10 dager til ende.

Dersom jeg følger den tankerekken, altså ikke trene og bare drikke vin frem til New York Marathon 2011, og antar at jeg vil løpe 4,2% fortere for hver 19. dag som går, vil jeg gjennomføre på i overkant av 1 time og 17 minutter.... Kanskje ikke særlig realistisk når jeg tenker etter.

Uansett, det var moro med den rekorden på 24 minutter sykkel iallefall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar