onsdag 3. november 2010

Don't You (Forget About Me)

Dette er min absolutt største favorittlåt;) Fra 1985. Og i 1985 hadde jeg det artig, gitt. Det var året før jeg var russ. Et hvileår hva gjaldt skolearbeid. Og et år hvor venner sto i hovedfokus. Enda mer enn ellers. Det var det året vi samla flasker i kantina, og dro på tur med Danskebåten for pengene. Prisen var 160 kr per person i firemannslugar. Fantastisk;) Og på Danskebåten var det mye fint å handle på tax-free. Og på bingoen vant vi bonger som vi vekslet inn i drinker i baren. For et liv. Artig. Og usannsynlig slitsomt. For når Danskebåten la til kai i Oslo igjen bar det rett tilbake på skolen, for å få med de siste timene den uka.

Det var nok ikke så mye vi fikk med oss av undervisninga, det var så vidt vi klarte å sitte på stolen, så trøtte var vi. Jeg velger å tro det var det som var grunnen.

Og 1985 var det store hytteferie-året. Vi begynte å få lappen, og kunne nesten kjøre selv. Så det var enklere å komme seg bort. Og vi drakk mye karsk i Trysil og i Engerdal det året. Ikke det at det var så godt, men det ble utrolig artig. Ikke sant, dere.

Det er mye som kan sies om hva vi drev med i 1985. Men jeg tror dette får holde enn så lenge. For det er jo blitt sånn at til og med foreldre er på Facebook og leser diverse blogger. Så her får jeg være forsiktig;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar