lørdag 13. november 2010

Hvor stor er oddsen for det?

For at jeg, Vendela Kirsebom og de jeg besøkte utenfor Firenze i dag ble omtalt i hver vår artikkel i Taras siste påskenummer? Ikke veldig stor, spør du meg. Men dårlig odds til tross, det slo til.

Jeg kommer tilbake til det der litt senere. Nå noen bilder og ord om dagens opplevelser i Firenze.


Medaljens bakside.

Etter 1 time med intens shopping (nest siste mulighet) blir det en liten stopp på Rivoire for et glass Prosecco. Vi får både oliven, potetgull og utikt til David på kjøpet. Det er ikke ille.


Bildet taler for seg selv.

Og mens jeg drakk Prosecco, er det blitt grønn plen foran Duomo! Og en ytterst blek David er blitt plassert ved inngangen. Snodige greier. 


Klokka 12 skal jeg plukkes opp i denne rundkjøringa rett ved Santa Maria Novella togstasjon. Jeg er invitert hjem til Silvia og Erik, et italiensk/norsk par som driver et gårdshotell noen kilometer utenfor Firenze. Jeg er spent. Både på om vi kommer til å finne hverandre, og på hvordan stedet deres ser ut. Dersom vi finner hverandre;)


Gårdshunden Lila, som på ingen måte kan fungere som vakthund. Hun er bestekompis med alle;)

Stedet til Silvia og Erik er helt fantastisk.  Midt i olivenlunder, på en høyde, med flott utsikt mot Fiesole, ligger denne lille perlen av et gårdshotell. 6 dobbeltrom med private bad er det her. Som dere ser på bildet er det ikke så trange rom det er snakk om heller. Alt er helt nyoppusset, og helt utrolig flott. 

På bordet i frokostrommet ligger det tidligere omtalte Tara. Silvia viser meg artikkelen om hotellet deres. Jeg ser  fort at dette er det samme bladet hvor min New York maraton-reise er omtalt. At Vendela Kirsebom også står omtalt der, er kanskje ikke så rart. Men oss andre. Og samtidig da. 

Vi blir invitert på lunsj, og det setter vi stor pris på. En av hovedingrediensene er deres egenproduserte olivenolje. Den kan ikke sammenlignes med det vi får kjøpt hjemme, det er sikkert. Vi får en innføring i produksjon av oljen, og nå vet vi iallefall hva vi skal se etter. 

Etter en deilig lunsj med ditto vin, er det på tide å komme seg tilbake til hotellet. Må bare innom noen butikker til. En vinbar eller to kanskje også. Før det er på tide å finne et sted å spise middag. I dag tror jeg det er området rundt Santa Croce som blir stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar