fredag 12. november 2010

Helt til topps igjen

Min dag i ord og bilder. Mest bilder kanskje...


Jeg starter dagen med frokost på Caffe Scudieri. Et pent sted hvor snerte italienske damer og høye, mørke menn drikker kaffe. Og de som jobber bak disken har dress og slips. Dette kan jeg like.



Dagens mission er en tur til topps i kuppelen på domen. Her er det enda flere trinn enn det det er i klokketårnet i bakgrunnen. Godt at man er passe godt hverdagstrent... Flott utsikt, men dessverre regn i lufta. Overrasket, eller?


Litt trangt. Og litt lavt under taket.



Vel nede igjen stikker jeg innom Mercato Centrale. Det nærmer seg jul, så jeg kan dessverre ikke fortelle hva jeg kjøpte.... Det tar på dette her, og jeg stikker innom Antico Pasticcieria Sieni. Sjokolade og Prosecco er dagens andre høydepunkt. Etter kuppelen.


Neste stopp er det store innendørs kjøttmarkedet hvor dagens tilbud er klippfisk fra Norge. 
Det kjøpte jeg ikke. 


Dobesøk. 


Lunsjen inntar jeg på Restaurant Lorenzo di Medici. De har sin egen vin, og det synes jeg er artig. Det viser seg at den er god også.

Og så venter litt seriøs shopping!

Det blir kanskje mest vindusshopping i akkurat disse butikkene. Heldigvis finnes det nok av andre butikker som passer bedre til min lommebok. Ny kjole! 



Så bærer det en tur innom Piazza della Signora igjen...


...hvor jeg tar en titt på David. Kopien riktignok, men det ser ikke jeg. Hadde noen sagt det var originalen hadde jeg trodd dem.


Nytt marked på gang, denne gangen med bønder og jordbruksprodusenter fra nærområdet.
Og da begynner jeg å bli så tørst at jeg stikker innom Gilli og slapper av med en Canaletto. Jeg sitter utendørs og nyter livet.

Middagen planlegger jeg å spise om et par timer på Oltrarno - den andre siden av elva.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar