lørdag 6. november 2010

Et Kinderegg og vel så det

Dag 1 i Firenze - helt fantastisk. I dag har jeg enkelt fått klemt inn det meste av det jeg setter pris på.

God frokost på hotellet - ikke altfor tidlig
Og så ut, utstyrt med kredittkort og fotoapparat. Jeg har tatt, viser det seg i ettertid,  ca 100 elendige bilder av duomoen.  Og jeg fikk innmari vondt i ryggen av å løpe rundt på de derre brosteinene som ligger overalt. Og det i helt flate støvletter. Så da tenkte jeg at siden jeg uansett har vondt i ryggen, kan jeg se litt kul ut, så jeg løp inn i en butikk og kjøpte DE stilige støvlettene. Ikke med lav hel, men utrolig stilige. Og det er bedre å ha vondt i ryggen og se kul ut, enn bare å ha vondt i ryggen....

Og så ble det champagne og oliven på en fancy restautant midt på Piazza della Signora. Helt greitt. Og litt mer promenering. Og litt mer fotogtafering.

Jeg er glad i bøker, og jeg er vill etter bokhandlere. Hm. Heter det bokhandlere? Jeg mener butikken, ikke han som står bak disken. Men altså, Edison er en glimrende sådan. Og jeg blir der i en times tid.  kjent stil kommer jeg ut med nok en bok om Firenze. Så jeg må finne et sted å lese den. Grilli er et flott sted. Og champagnen de serverer er helt grei. Dette er stedet å se og bli sett. Kan sitte her i timesvis. Bare nyte ett glass champagne og kikke på livet. Og etterhvert som kvelden smyger seg på, jo flere mennesker finner veien ut på piazzaen.

Jeg kjenner meg heldig. Som får lov til å være en del av dette fantastiske livet de lever her i Firenze.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar