lørdag 11. desember 2010

Vintersport - den tar nesten knekken på meg

Vinteren er en travel tid for oss som er glad i vinteridrett. Det går i ett fra midten av november og langt ut i april.  Og i denne sesongen får vi til og med VM vi må slite oss gjennom. Og spørsmålet da blir om jeg skal få med meg alt på TV, eller om jeg skal ta turen til Oslo, og få med meg noen få utvalgte øvelser.

For min egen del betyr all denne vintersporten at jeg må ha vekkerklokka på hver lørdag og søndag. For TV-sendingene begynner jo så tidlig. Jeg mener, jeg må være striglet og klar i sofaen senest kl 09.30. I sportsantrekk og med norske flagg. Frokost, kaffekopp og dagens aviser og etterhvert som dagen og øvelsene skrider frem, lunsj og kaffekopp nr 2, 3 og 4. Og enkelte dager rekker jeg å spise middag under sportssendingene også. Riktignok relativ enkel middag for den må jeg jo lage mellom eksempelvis skiskyterstafett og herresprint langrenn. Og er jeg heldig har jeg 10 minutter på meg...

Heldigvis bor jeg rett ved siden av lysløypa, så dersom jeg har smurt skia på forhånd, og lagt frem klærne og sitter med skistøvla på, rekker jeg en snartur mellom to hoppomganger. Dersom de da ikke sender reprise på langrennet som gikk tidligere på dagen. Jeg ser reprisene også, det er jo akkurat like moro å vinne da.

I dag har det vært en knalltøff dag i sofaen. Mange krevende øvelser og en Northug som er på glid igjen. Og intet kan vel glede oss mer. Jeg har vært slakk i dag, og jeg sitter med litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent selv. Men på den andre siden, jeg trenger å ta meg litt igjen i helga.

Akkurat nå skjer det lite på TVen og jeg tenker at jeg har 7 alternativer når jeg planlegger resten av ettermiddagen;

1: Fortsette å ligge på sofaen
2: Smøre skia og ta meg en tur i lysløypa
3: Vaske huset (egentlig ikke noe reelt alternativ, men fint listefyll)
4: Finne frem joggeskoa og løpe meg en tur
5: Åpne en flaske vin (heller ikke noe reelt alternativ siden den allerede er åpen)
6: Legge meg i badekaret med et glass vin og en god bok
7: Som alternativ 1, med tillegg av det glasset med vin, en god bok og festkaramellene innen rekkevidde

Gjett hva det ble til;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar