tirsdag 8. mars 2011

Gatelangs i Firenze

Jeg lurer på hva det er med Firenze som fascinerer meg mest. Er det det pulserende bylivet? Luktene, fargene og alle smakene? Kulturlivet? Eller det faktum at tiden på en måte går saktere her. Alle har bedre tid. Jeg har bedre tid. Jeg kjenner at jeg tar alt mye roligere. Jeg lar meg ikke stresse like mye som hjemme. Og det er fint.

Akkurat i dag var det sola jeg satte aller mest pris på. Den skinte stor og klar fra skyfri himmel. Og jeg kjente at strålene varmet da de smøg seg over taket på Palazzo Vecchio. Det gjorde godt for en frossen sjel;)

Jeg satt i tre strake timer på Bar Perseo på Piazza della Signoria og nøt både sola og Proseccoen. Jeg klarte liksom ikke å gå derfra før sola gjorde det.

Etterpå har jeg rett slett bare vandret gatelangs. Det støvlettkjøpet som jeg i går var helt sikker på ville gå som fot i hose, gjorde ikke det. For det viser seg at det er langt mellom støvlettene i butikkene nå. Men høyhelete sko derimot finner jeg overalt. Men det er så utrolig lite praktisk med sko ute i snøføyka når jeg kommer hjem til Tromsø. Så jeg får prøve igjen i morgen.

Slett ikke verst å sitte her i sola. Tre timer gikk kjapt. Mange mennesker å glo på;)
Utenfor Uffizi begynner køen å bli lang. Jeg er glad jeg har vært der...Så kan jeg heller kikke på bildene til disse kunstnerne. Ikke smart å si det, men jeg liker disse bedre....

Dette er en butikk jeg definitivt skal innom. Når jeg har fersk lønn i lomma.
Kunst finnes i alle varianter;)
Et oppslag om kirkekonsert. Den vil jeg gå på. Førstkommende fredag kl 21.00
Siste stopp før jeg kommer hjem til leiligheten;) 2 euro pr glass her liker jeg bedre enn de 9 jeg betalte på Piazza della Signora. Selv om jeg fikk sola på kjøpet der.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar