onsdag 9. mars 2011

På den andre siden

I hele dag har jeg oppholdt meg på den andre siden. På den andre siden av elven Arno. Elven som deler Firenze i to. Oltrarno har bestandig hatt et litt dårligere ry enn resten av Firenze. Skjønt området fikk et oppsving da Medicin familien bygget ett av palassene sine på den gale siden av elven. Og grunnen til at de bygget dette palasset var at fru Medici ønsket at barna hennes skulle få muligheten til å vært ute i frisk luft. Da måtte hun forøvrig også anlegge en egen hage til dette formålet, Bobolihagen. Intet mindre;)
Over Arno. Jeg valgte en annen bro enn Ponte Vecchio denne gangen, så fikk jeg heller et bilde av den berømte broen.

Og så bar det videre. Oppover. Og oppover.

Og så er jeg oppe på Piazzale Michelangelo. Og til venstre....duomo
..og til høyre...et eller annet annet...
Og her var det jammen en uteservering. Passet fint siden det var så flott vær. Cappuchino!!!
Og toalett med forheng i stedet for dør...


Jeg var innom kirken der oppe også. 

Og så bærer det tilbake til Centro Storico. Jeg skal gå langs bymuren, som dere ser på bildet.

Og denne veien ser sånn ut. Jeg blir hensatt til en annen tid, det er helt sikkert.

Og så tilbake til sentrum. Her er jeg innom Piazza del Carmine. Og da er det vel på tide med en Prosecco? Eller? En flaske koster 10 euro. Og er det noe å lure på da? Håper at mamma ikke leser det her. (mamma, jeg drakk ikke opp alt sammen...)
Og her kommer dagens høydepunkt, Citè della Libreriakafé. Her ble jeg sittende i et par timer. God musikk og grei mat.

Og det var i grunnen det jeg har gjort i dag;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar