torsdag 3. juni 2010

Dagdrømming

I dag har jeg prøvd å ikke se ut av vinduet. Fordi det er et skikkelig drittvær ute. Det regner og er kaldt, og det er i juni. Det skal ikke være kaldt da. Men jeg skjønner jo etterhvert at bor jeg i Tromsø må jeg begynne å skjønne at det er kaldt. Og vått.

Så da bikker jeg stolen bakover, legger beina på skrivebordet. Lukker øynene. Og dagdrømmer. Jeg drømmer om sol og varme. Om Toscana. Om god mat og vin. Ikke for det, god mat og vin får jeg hjemme også. Men sol og varme, for det får jeg ikke nok av.

Det er nesten sånn at jeg begynner som ungene. Krysse av på kalenderen og telle ned til hvor mange dager det er til jeg skal på ferie. Det er 21. Og da skal jeg til Toscana. 1 uke i Lucca, 1 uke i Massa Marittima og 1 uke i Chianti. Jepp.

Men det er så lenge til. Så det ble til at jeg løp bort på Eplehuset og kjøpte en ny Mac for å trøste meg selv litt. Det hjalp;) Og så regner jeg med at datteren min blir fornøyd med å overta den "gamle" som jeg kjøpte rett før jul. For da var det så mørkt og kaldt, og jeg trengte en oppmuntring. Det hjalp da også;)

2 kommentarer:

  1. Enig, drittvær og 6 gr her i TOS. Drømmer også om sol og varme + en god "terrasse" vin i Toscana

    SvarSlett
  2. Vi trenger ikke å vente til vi kommer til Toscana for å ta den terasse-vinen. Det er bare å kle godt på seg, så er det mulig å ta et glass vin i Tromsø også.

    Men det blir kaldt!

    SvarSlett