søndag 13. juni 2010

Nå har jeg gjort det igjen!!!!

Slengt med leppa. Jeg satt ute på verandaen og drakk dagens første cappucino. Sola skinte og fuglene kvitret. Livet var ganske fint. Og så hørte jeg meg selv si; blir dere med på sykkeltur? Og jeg som ikke liker å sykle... Ja, jeg vet at jeg har sagt ja til utfordringen om å delta i et triatlon, men det har ingenting med denne saken å gjøre.

Ja, det kan vi godt, hører jeg det svare. Tostemmig. Hvor skal vi sykle og når? Og så hører jeg min egen stemme igjen.... Vi skal sykle fra Nordkapp til Kirkenes! Neste sommer! Og jeg ønsker at det bare er jeg som hører stemmen min akkurat da.

Ja, det kan vi godt, hører jeg det svare igjen. Fortsatt tostemmig.

Og jeg skjønner at jeg ikke kan si at jeg ikke mente det. For plutselig sendes det meldinger til ADAM om hvor langt det er fra Nordkapp til Lindesnes. (Det er 2334, 7 km og med bil tar det i overkant av 30 timer). Og så diskusjoner om hvike steder som blir de mest spennende å se. Jeg prøver å late som ingenting. Later som jeg ikke har sagt noe som helst. Og så går jeg bare. og håper at de ikke husker det når jeg kommer hjem.

Men det gjør de tydeligvis for da jeg kommer inn døra står de klar og regelrett overfaller meg med en kjempeidè! Siden vi blir med deg på sykkeltur neste sommer skal du bli med oss på telttur i august. Og jeg kjenner at håra på armene reiser seg. Jeg hater og ligge i telt! Og jeg kan ikke si nei, kan jeg vel?

Så nå er det bestemt at jeg skal være med på en ukes telttur i Indre Troms i august. Med fiskestang, primus og Real turmat.

Gjett om jeg angrer på at jeg sto opp i dag!

4 kommentarer:

  1. Va d fra Nordkapp til Kirkenes eller Lindesnes du sa...???

    SvarSlett
  2. Hahahaha:) Den utfordringen der var visst ikke noe å skryte av allikevel! Kanskje det er den strekningen jeg burde satse på. Hvor langt kan det være fra Nordkapp til Kirkenes?

    Nei, jeg mente Nordkapp - Lindesnes....Skal det være så skal det være;)

    BLir du med?

    SvarSlett
  3. Nordkapp > Lindesnes, er du sikker på hva du gegentlig har tenkt å begi deg ut på ? Må nok utvide sommerferien for 2011, dette blir langt.
    Men indre Troms i 2010 høres overkommelig ut
    God tur

    SvarSlett
  4. Nei, jeg mener at en slik sykkeltur bør gå fint på 4 uker. Da blir det i overkant av 8 mil pr dag. Og så avslutter vi med et par uker i Toscana etterpå. Slanke og i vår livs form;)

    SvarSlett