onsdag 23. juni 2010

Endelig ferie....

I morgen skal jeg endelig på ferie. 4 uker i Toscana ligger foran meg. Jeg skal ikke gjøre noen ting annet enn å slappe av, nyte god mat og god vin. Og godt selskap. Jeg skal treffe venner i Massa Marittima og i Tirrenia, og jeg gleder meg til å bli kjent med nye mennesker andre steder i Toscana. Det er ikke så lett å få venner i Toscana, men når man først er blitt kjent, blir det gjerne et vennskap for livet;)

Jeg skal lese bøker. Og jeg skal løpe og sykle. Og så skal jeg fotografere. Jeg har kjøpt 3 nye objektiver den siste uka, og jeg gleder meg til å teste de ut;). Har fått beskjed om at det er helt unødvendig med tre objektiver til (har 3 fra før), og det er det helt sikkert. Kanskje ikke bare unødvendig, men rett og slett dumt! Men skit i det, de er mine nå, og jeg gleder meg over dem;)

Men - det er alltid et men - først må jeg gjøre meg klar for å reise.

Og da skal jeg selvfølgelig pakke. Det har jeg holdt på med den siste uka, så det går seg helt sikkert til. Men hvem skal passe Alex? Han kan ikke være alene hjemme så lenge, det er iallefall sikkert. Og så må jeg fullføre og sende inn oppgave nummer to på Medisinfagskolen.... og den er på langt nær ferdig. Og så er det en del jobb-greier som bare må på plass før jeg reiser. Og så må jeg oppdatere min kollega som er på jobb nå, om hva hun må gjøre når jeg er borte. Og det er ganske mye. Og så må jeg vaske huset. Hvorfor det? Det bare er sånn. Visstnok fordi at det blir hyggeligere å komme hjem til et nyvasket og ryddig hus.

Og jeg skal rekke å løpe en tur i kveld også. Og så er det pinadø St Hans aften også..Det hadde jeg glemt. Men det er ikke så farlig. Det er kaldt og regner på tvers, så noe bål blir det definitivt ikke!

Alex er forøvrig en dverg-hamster;)

2 kommentarer:

  1. Hei Torill.
    Er dette din nye blogg? Plutselig ble bare den andre borte. ;-)
    Denne er også fin, jeg legger deg igjen på lista mi.
    Klem med ønske om en fin St. Hans kveld.

    SvarSlett
  2. Hei Eirin,
    Ja, du skjønner at jeg skriver jo om alt mulig annet enn Toscana - nesten;) Så jeg synes det er bedre med en annen tittel....En som favner mer for å si et slik.

    Jeg ønsker deg også en fin St Hans kveld. Selv om det regner på tvers:)

    SvarSlett