søndag 22. mai 2011

Blomstene og biene

Hvordan kan man overleve når man har en mamma som ikke kan forklare skikkelig. Det klarer i alle fall ikke jeg. Håpløse mødre slipper man nok ikke unna. Men nå var mamma SKIKKELIG håpløs. Alt håp om en normal barndom er ute. Hele tragedien startet med at jeg og mamma satt og så på "20 Spørsmål" når ordet "Elskovsyk" kom opp. Og jeg skulle teste mamma for å skjekke hvordan hun skulle forklare meg det ordet.
Jeg:Mamma, hva betyr elskovsyk?
Mamma:Eh, det er når man er forelsket og noen som er glad i hverandre.
Jeg:Kan du ikke bare si at det er folk som har lyst til å ligge med hverandre?
Da tok jeg henne på senga uten gummi, tro om hun ble flau.
Jeg:Hvordan skal du kunne forklare meg om blomstene og biene?

Jeg tror hun forklarer meg mer nøyaktig fra nå av. Det er den eneste måten å overleve med teite mødre, flau  dem skikkelig ut. Jeg anbefaler det, det var absolutt vært å miste "20 spørsmål".
Men som mamman min sier: Du må jo skrive at vanligvis er jeg kul, så de ikke tror jeg er helt teit.
Da tenker jeg:No way.

Hilsen datter Martine, 14 år

Dette er min "kule" mamma;)

1 kommentar: