lørdag 28. mai 2011

Man U - Barca

Gjesp.....hele lørdagskvelden går med til kampen.  Hva er det som er så spesielt med denne kampen? Ja, jeg vet at det er finalekamp i Champions League. Og at det muligens er verdens beste lag som skal kåres. At det på en måte kan sammenlignes med VM. Hvem blir kongen av Europa?! Men blir det artigere av den grunn? Jeg synes fotball er OK å se på, men hvorfor er denne kampen så mye bedre enn Sarpsbord 08 - Lillestrøm? Det er uansett 22 mann og 1 ball. 1 fotballdommer og et par linjemenn. Fotball er fotball. Er det ikke?

Etter 13:54 er det fortsatt 0-0.....Er det et av lagene som har overtaket? Nei. De svimler rundt langs midtbanelinja. Dårligere kommentatorer er det også. Kjedelig.....Eh - Messi. Hva var det, ett skudd? Det ble ikke noe av. Ikke det heller. Og så hadde plutselig Pedro kampens beste mulighet. Og det gikk jeg glipp av. Fordi jeg måtte sjekke hvordan det gikk med Fredrikstad. Godset - Fredrikstad; 1-0. Det var noe dritt. HEIA FREDRIKSTAD!!

Og jeg gjesper videre. Driiitkjedelig kamp. 19:52 er gått. Det hjelper faktisk ikke at spanjolene er jævlig gode med ballen. Er det ikke snart pause? Min datter spiller på Fløya 97, og det er mye mer underholdene. Der skjer det ting! 20 minutter uten mål hører med til sjeldenhetene. Og innsatsen er minst like god.

Messi var visst borte i ballen i igjen.... Snork....Jeg trenger mer vin. Montrose, fra Frankrike. For dere som lurer. Det er en vin, ikke navnet på en forballspiller. Selv om det like godt kunne ha vært det. Upresist spill. Og dette skal liksom være verdens beste lag. Og det kryr av spanjoler. Hvorfor ser det ut som om de er dobbelt så mange som britene?














Sjokolade! Jeg har lyst på det, men har jeg det? Nei. Jeg er liksom inne i en "forberedelse til bikini-sesong" periode. Det betyr null sjokolade. Vin kan jeg drikke så mye jeg vil av...noe skal jeg jo kose meg med. Og der var van der Saar bort..(rekker ikke å skrive ferdig setningen) MÅÅÅL! Barca leder 1-0. Heia Pedro!! Har aldri hørt om Pedro... Og nå må Man U frem og score, og det er vissnok bra for kampen.

God vin, forresten.

Klasseforskjell! Det kan fort bli 2-0. To ulike lag. Det er ingen tvil om hvilken fotball jeg foretrekker. Bacra! Fordi de er 10 ganger bedre med ballen, Mye bedre med ballen. Mer offensive. Mer moderne. De kommer ikke dit for å passe på Man U. De kommer dit for å vinne. Å angripe. Vise at de er gode med ballen. Man U løper ETTER ballen hele tiden. Barca løper MED ballen. Jeg er sikker på at Barca har ballen 70% av tiden. Feil! 66% sier statistikken som vises på skjermen etter 32 min. 1-1! Wayne Rooney. Hvor kom den scoringa fra? Etter å bare ha hatt ballen i 34% av tiden er det en prestasjon, og jeg må muligens bite imeg det jeg nettopp har sagt. Og kampen lever! Og jeg sjenker et nytt glass vin.


Messi! Heia. Nei, det ble ingenting av. To lag som vil spille på sin måte. Men det er like kjeeeedelig for det. Frispark! Innøvd så det holder. Men det hjelper lite.... Man U gir seg aldri. Det er den enste muligheten har de har. Strålende angrep av Barca etter 43 min. (hohoho - første omgang er snart slutt!!!) Kjempesjangse.!Messi bare leverer ballen fra seg akkurat når han skal. Men hva fader hjelper det da? Resultatet er ikke veldig rettferdig så langt. Det burde iallefall ha vært 2-1 til Barca. Håper det ikke er lagt til mange minutter. Strukturfeil!! Hæææ? Det ordet har jeg aldri hørt før!

Yuhuuu. PAUSE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar