mandag 30. mai 2011

Jeg drømmer om bølgende åser..

..og om solsikker og valmuer, cypresser og vinranker. Jeg drømmer om sol, varme og svalende vind. Jeg drømmer om late dager hvor jeg jeg selv kan bestemme innholdet. Og jeg drømmer meg bort mens jeg tenker på hvordan en drømmedag i min ferie vil være;)

På ferie med de jeg er glad i. På et vakkert sted i Toscana.



Jeg våkner tidlig av fuglekvitter og jeg tusler ut. Det er fortsatt fuktig i gresset, men solstrålene som har lurt seg over åsene vil snart endre på det. Jeg drikker et glass juice mens jeg leser litt i boka mi. Deretter løper jeg en tur på en snau time, og hopper i dusjen når jeg er tilbake. De andre begynner å komme seg opp av sengene, og så er det deilig frokost. Masse frisk frukt. Herlig.


En lang og rolig morgen og formiddag. Gjerne ved bassenget eller på stranda med boka. Og et glass hvitvin eller Prosecco. Lunsjen inntas gjerne på en liten familiedrevet trattoria i nærmeste landsby. Eller langs veien. Det er veldig mange gode spisesteder langs støvete toscanske veier som blir oversett. Lunsjen tar gjerne et par timer og så må jeg ha en god kopp Cappuchino og en is. Etter kaffen tar jeg med kamaraet og går en liten tur. Kanskje oppdager jeg en kirke  jeg ikke har vært i før. Eller kanskje ramler jeg bort i en utendørskonsert. Og det er alltid vakker natur å ta bilder av;)



Ettermiddagen tilbringer jeg gjerne ved bassenget hvor jeg svømmer noen lengder. Det er godt med litt ettermiddagstrim også. Etterpå tar jeg gjerne en tur til en landsby i nærheten. For å kjenne litt på det toscanske hverdagslivet. Og jeg slår veldig gjerne av en prat med lokalbefolkningen. Det er veldig hyggelig, og så kan jeg trene litt mer på italiensken...


Middagen spiser jeg  på en uterestaurant i en nærliggende landsby, eller så er det kjempeflott med en grillaften i hagen. Det er jo så mye deilige råvarer å kjøpe i butikken her. Og til og meg jeg klarer å diske op med deilige grillhetter her. Kvelden avsluttes veldig gjerne med gode samtaler og/eller en bok.

Og god vin, ost og frukt.

Ja, jeg gleder med virkelig til ferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar