søndag 29. mai 2011

Gatelangs på Grünerløkka

I dag har jeg vandret gatelangs på Grünerløkka. I 4 strake timer. Formålet var først og fremst å kikke på iForm-løypa som starter i Sofienbergparken. Men på veien dit var det mye morsomt å kikke på.


Marked i Birkelunden. Her fant jeg to Mocca-kopper som jeg bare måtte ha! Mye artig greier som jeg ikke visste at jeg trengte....

Ved Olaf Ryes plass var det på tide med en Cappuchino og jeg treffer Ingrid. Hyggelig med litt venninne-prat.

Så går turen over Akerselva igjen, og inn på ett nytt marked på Blå.



Og så tilbake over elva igjen. Og her sitter det en kar og kikker på meg.


Og så bærer det oppover Telthusbakken.  Flotte fargerike hus på høyre side og Egebergs parseller på venstre. Egebergs parseller sto det forresten en flott artikkel om i Dagbladet Søndag.  Bønder i byen. Og her gror det blomster, grønnsaker og vennskap på tvers av kulturer. De fleste går bare forbi.Det gjorde jeg nesten også. Før jeg oppdager hele fargespekteret som brer seg utover på den andre siden av nettinggjerdet.


En flott tur i hovedstaden. Byen har veldig mye å by på, og jeg gleder meg til nye oppdagelsesferder;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar