tirsdag 31. mai 2011

Gå ned 4 kilo på 4 uker!

Slik kommer du i bikiniform! Flat mage på 3 uker! Faste lår og spretten rumpe med bare 10 minutters daglig trening!

Disse og en haug med andre lovnader kan du lese om i alle blader og aviser fra påske og frem mot sommeren. Det høres forlokkende og latterlig enkelt ut. Det er sikkert ikke bare jeg som en eller annen gang har kastet meg over Kom-i-bikiniform-artiklene. Men hjelper dem? Nei! De gjør ikke det. Og jeg har lest mange! Og forsøkt noen. Det er riktignok lenge siden. Man lærer og erfarer etterhvert som man blir eldre;) I dag styrer jeg elegant forbi slike overskrifter.

Er det noen av dere som har kommet i bikiniform på 4 uker? Eller fått sprettrumpe etter å ha trent sånn passe halvmotivert, liggende på golvet mens Dagsrevyen har stått på? Dere vil jeg gjerne høre fra;) Og så kan dere fortelle meg hvordan det skal gjøres.

Og like sikkert som disse super-treningsprogrammene dukker opp, kommer også alle vidunderslankekurene som skal gjøre deg slank og lekker. Bli slank med Lavkarbo! Steinalderdietten! Spis deg slank med fett! Jada.

Slanking ved såkalt Lavkarbo eller ketose, har jeg ingen tro på. Jeg ser at noen går mye ned i vekt, men hvor sunt er det å leve på rødt kjøtt og fett i store mengder? Ikke sunt i det hele tatt, spør du meg. Heldigvis kan vi nå lese forskningsartikler som også forteller at en slik diett ikke bare har positive sider.

Nei, det eneste som gjelder er det vi hørte i gamle dager;
Spis mindre og tren mer. Og da skal det spiser sunt og variert! Både karbohydrater, fett og protein;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar