fredag 3. september 2010

Driver du med tant og fjas?

Det var det faktisk noen som spurte meg om jeg gjorde. Drev med tant og fjas. Og det visste jeg ikke om jeg gjorde. Fordi jeg ikke var helt sikker på hva det betydde. Tenk om jeg bekreftet at jeg drev med noe jeg ikke gjorde.

Nå vet jeg bedre. Jeg vet hva tant og fjas betyr. Og jeg kan forsikre alle om dette er noe jeg ikke bedriver. I allefall ikke så ofte. Og i allefall ikke hele tiden.

Hele utrykket er dansk - hva ellers...

Tant har flere betydninger; en unyttig, verdiløs gjenstand som kun tjener til underholdning eller til pynt. Og den andre betydningen er e tanke som ikke svarer til virkeligheten.

Og fjas; den er jo egentlig enkel; juks eller narrestreker.

Så da har jeg lært noe nytt i dag, og det er godt å ta med seg;) Nyttig kunnskap er aldri å forakte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar