fredag 17. september 2010

For den flinke student er eksamen en lek..

...det fortalte rektor på BI meg for noen år siden. Og jeg brukte visst det uttrykket i ett blogginnlegg her tidligere også. Og da tenkte jeg egentlig litt på meg selv;) Jeg trodde faktisk at den derre eksamen på SATS skulle gå greitt. Men den var verre enn jeg antok, og jeg innser at jeg må lese også, selv om jeg fulgte sånn relativt godt med under forelesningene.

Men jeg sliter litt med et par av spørsmålene, og da jeg huket tak i en fysioterpeut og en sykepleier som jeg ramla over i gangen på jobb, skjønte ikke de stort heller. Og det var det jeg begynte å tvile, skjønner dere.  På om jeg vil klare å få alle spørsmålene rett. Eller å svare rett på alle spørsmålene, heter det kanskje.

Multiple choice. Så det er jo egentlig litt tippekupong-preg over denne eksamenen. Og der har jeg dårlig erfaring. Med å tippe. Iallefall riktig.

Så i morgen tenkte jeg faktisk å ta frem kompendiet og lese det. Kanskje står det der hva som er funksjonen til M. pectoralis major. Og hva som øker lineært med økende treningsbelastning opp til AT. Og her er det, bare så vi vet det, flere riktige alternativer.

Så jeg sier som svensken; kan jeg få flere alternativer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar