mandag 11. oktober 2010

Det snør, det snør, tiddeli-bom

Ja, det gjør faktisk det. Og jeg blir helt satt ut. I år som i fjor. Og som alle de foregående årene. Det snør bestandig i oktober her. Forhåpentligvis gir det seg snart. Jeg kan ikke for mitt bare liv komme på en eneste positiv tanke om snø i oktober.

Alt for tidlig til å stå på ski. Alt for tidlig til å lage snøhule og snømenn. Alt for tidlig til å legge om til vinterdekk. Eller, det er det tydeligvis ikke. Jeg må få noen til å legge om for meg. Vi lærte ikke det da vi tok lappen.  Legge om dekk, mener jeg. Og det er egentlig fint, for da må noen gjøre det for meg. For det går jo ikke an å lære det nå?

Og så er det litt tidlig å ta frem dunjakker og dunkåper og Soreller. Votter og lue. Og svære hjemmestrikka gensere. Det siste har jeg forresten ikke lenger. Kanskje jeg skal strikke meg en ny? Kanskje. Hvis det fortsetter å snø.

Snøen har faktisk lagt seg på vegen, og jeg må på et møte i dag. Med sommerdekk. Men det går sikkert fint. Hvis alle andre er fornuftige og ikke kjører bil i dag, kommer det jo helt sikkert til å gå bra:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar