søndag 31. oktober 2010

En hel ekstra time...

Etter at vi stilte klokka tilbake i natt, har jeg på en måte fått en hel ekstra time til rådighet i dag. Men hva i all verden skal jeg bruke den til? Jeg vet hva jeg ikke vil bruke den på; vasking og rydding, skifte dekk
(det er forøvrig allerede gjort), brette tøy, sy gardiner (det har jeg aldri gjort før heller) eller lese en kjedelig bok. Ikke vil jeg skrive på oppgaven min, og ikke vil jeg se om det er kommet noen jobbmailer i helga.

Så hva da? Men så kommer min datter og spør om vi kan spille et slag Rummy. Og det er jo en fantastisk ting å bruke den ekstra timen på. Skikkelig kvalitetstid med famililen. Det kan jo ikke bli bedre. Og vi trekker brikker, vi stabler brikker og vi tenker. Leeeenge. Før vi legger brikkene ut på bordet. Og etterhvert som flere brikker legges ut, tenkes det enda leeeenger. Og så, mens jeg er midt i et skikkelig bra utlegg, kaster datteren min inn brikkene, mens hun sier; Vi får spille mer en annen dag, mamma. Jeg stikker på Alfheim!

Hæ? Stikker på Alfheim? Midt i Rummyen? Så mye er det altså verdt å være sammen med familien og gjøre familieting;) Så hun stikker. TIL skal slå Strømsgodset på Alfheim idag. Og jeg skulle slå henne i Rummy. Det siste får vente. Men TIL slår Strømsgodset, det er jeg sikker på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar