mandag 25. oktober 2010

Handlepose-politiet

...dersom de hadde kommet for å kontrollere sunnhets-gehalten i handleposene mine i dag, ville jeg fått terningkast seks. Det er jeg sikker på.

Jeg kom svett og jævlig ut fra SATS, forøvrig etter å satt personlig rekord på den noe uortodokse øvelsen 1000 meter mølle, og inn på ICA Langnes. Egentlig bare for å kjøpe OMO vaskepulver og Norwegia. Men jeg endte opp med 3 fulle poser, og jeg betalte over 800 kr.  Og det var da jeg tenkte at Fy søren, så dyrt vaskepulveret er blitt. Først da jeg kom hjem oppdaget jeg at de tre bladene jeg hadde kjøpt, I Form, KK og Bedre Helse, kostet 174,85.. Så det var ikke bare vaskepulveret sin skyld da.

Men tilbake til det handlepose-politiet, som dessverre ikke var der. Det mest usunne i de posene var sannsynligvis Aroma-eplene. Fordi epler ifølge en del av mine kostholdsfikserte venninner inneholder ALTFOR mange karbohydrater... Men det sier jeg bare, den dagen jeg slutter og spise frukt fordi det plutselig er blitt usunt, da må noen slå meg i hodet med noe hardt.

Det er litt rart, men jeg føler meg bestandig litt dum når jeg står i Adidas-treningstøy og Asics-sko og har BARE sunne matvarer i handlekurven min. Så av og til må jeg nesten kaste opp i noe skikkelig usunt, sånn at folk ikke tror jeg er helt fanatisk. For eksempel en diger pose med Cola-bønner og ditto Festkarameller!

Og bare for ordens skyld, i denne korte teksten har jeg helt uten anstrengelser reklamert for 11 produkter. Er det mulig???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar