lørdag 30. oktober 2010

Uffizi og Fiorentina


Besøke Uffizi-galleriet og se Fiorentina spille hjemme. Det er noe av det jeg skal gjøre neste uke. Og jeg skal treffe ei italiensk dame til lunsj på Piazza del Signore, og jeg skal besøke et norsk-italiensk ektepar utenfor Fiesole. Jeg skal opp i klokketårnet i Cathedrale di Santa Maria del Fiore. Og jeg skal oppunder kuppelen og lære mer om hvordan den er konstruert. (Ja, faktisk;). Og så skal jeg på markedet. Jeg skal gå gatelangs og bare nyte livet. Jeg skal stoppe på små barer og restauranter. Vin og mat. Og jeg skal shoppe! Sko og støvletter. Hansker og skjerf. Kjoler! Jeg skal jogge. I parken som ligger langs elven Arno.

Firenze! Jeg gleder meg;)


2 kommentarer:

  1. Hei

    Var for første gong i Toscana, like før påske i år. Skjønner at du er forelska i Toscana, der var det utruleg fint, den byen eg vart mest fasinera av, var Siene, den katedralen da, kunne vært der ein heil dag, og den intime atmosfæren det var i dei smale gatene og ikkje minst Torget.
    Neste gong skal eg til Monteriggioni og San Gimingnao.

    Anne Grete Grytbakk

    SvarSlett
  2. Siena er fantastisk! Helt enig med deg. Jeg bodde der 2 uker i fjor da jeg gkk på italienskkurs der. Og jeg forelska meg i den byen. Og i menneskene. Snakk om å ta livet med ro, selv om Siena er en liten, pulserende by.

    Kontakt oss gjerne i forbindelse med neste Toscana-reise. Kanskje vi kan hjelpe deg med å finne det perfekte bostedet?

    Se på www.toscanareiser.no

    Torill

    SvarSlett