fredag 30. juli 2010

Hetebølge...

Her i Nord-Norge har vi ventet med lengsel på den hetebølgen som meteorologene har lovet skulle skylle over oss i dag. Hele uka har vi ventet. Og ventet. Jeg har iallefall det. Og i dag er altså den store dagen kommet. Skuffelsen var stor da det bare var 12 grader da jeg kjørte på jobb i dag morges. Jommen sa jeg hetebølge. Og jeg som hadde satt sjampisen klar i kjøleskapet, for en hetebølge må feires. Selv om den blir veldig kortvarig, og kanskje ikke mer enn et lite skvulp.

Klokka 10 var jeg ute og kjøpte kaffe. Det var kanskje blitt litt varmere. En anelse iallefall. Klokka 13.00 dro jeg fra jobben. Jeg hadde tenkt å sitte klar på verandaen når bølgen kom skyllende over oss. Klokka 14 måtte jeg faktisk ta på shortsen, det var blitt 18 grader på min gradestokk. Og bare det er jo ganske så fantastisk.

Men nå dere, kl. 15.20 er det pinadø 23 grader, og det stiger. Så nå tenker jeg at jeg skal sitte her og la hetebølgen skylle over meg i noen timer. Sjampisen er tatt ut, jordbær er innkjøpt. Sommeren er her!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar