onsdag 21. juli 2010

Og her var det trangt, gitt

Badesklier, roper dattera fra baksetet. Vi pròver a se en annen vei, later som vi ikke ser det. Men vi skjonner fort at vi maa innom en tur. Aquapark midt i juli, i Toscana, er ikke akkurat forstevalget av aktiviteter.. Allerede paa parkeringsplassen aner vi uraad. Trangt om plassen. Og enda trangere om plassen inne. Det er bare aa glemme aa finne en parasoll eller solsenger iallefall. Saa da blir det haandkleet rett paa bakken, under en stekende Toscansk sol.


Jeg hater aa innromme det, men jeg synes egentlig at badeparker er litt artig. Men jeg liker ikke aa staa i ko, og iaefall ikke i hoyden. Har nemlig et snev av hoydeskrekk. Eller ikke bare ett snev heller...

Og saa staar jeg der, i en uendelig laaaang ko. Ungene bak prover aa snike seg foran oss, men da blir jeg rimeig irritert, saa det gjòr de ikke flere ganger. Og saa trangt er det at da jeg skal legge armen rundt datteren min for aa fortelle henne noe, putter jeg haanda rett inn i bikinioverdelen til jenta bak!!! Og det var fortsatt en time igjen i kò....Litt pinlig, egentlig. Men badesklia var artig den.


 For dere som lurer pè hvor dette badelandet ligger, er det midt i Cecina, en by langs Etruscer-kysten. Kan anbefales, men det er som sagt veldig mye folk og rimelig mye kòstaaing i juli. Og sikkert enda verre i august. Men vi koste oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar