fredag 16. juli 2010

One day in Tuscany

Det er det en bok som heter. Og det er en fin bok. Og her kommer min kortversjon av en av mine dager i Toscana.

Etter 3 uker med ferie, begynner jeg å bli rimelig rastløs, og jeg vil fylle dagene mine med litt flere aktiviteter enn i begynnelsen av ferien. Så dagen i dag har vært sånn;

Klokka sju hoppet jeg i tightsen og T-skjorta og jogget de 550 meterne (kontrollmålt med bil) ned til ridesenteret nedenfor slottet vi bor på. Så fulgte 1 times riding gjennom olivenlunder og vinmarker.
Deretter jogging opp de samme 550 til slottet. Utrolig slitsomt faktisk. Jeg prøvde å ikke tenke på at jeg snart skal løpe halvmaraton. På bursdagen min faktisk.

Så et par timer på solsenga, sammen med Staalesen. Etterfulgt av noen lengder i bassenget. Lunsj. Mer Staalesen og solseng. Frem med kameraet og de nyinnkjøpte linsjene, en 2 timers fototur ventet. Fikk tatt mange flotte bilder. Noe å vise frem på fotokurset til høsten;)  Vel tilbake, mer solseng. Staalesen er byttet ut med Mankell. Og sammen med Mankell nytes et par glass Proseco. Og så begynner det jammen å bli tid for middag. Inn i bilen, en kort kjøretur ned til Gaiole, og middagen er snart bestilt. Og inntatt. Så tilbake til Castello di Tornano. Og det var jammen den dagen.

Det ville nok ha blitt en tynn bok dersom jeg skulle ha skrevet en. Selv om jeg selvfølgelig kan spe på med ord og vendinger om hvor fantastisk fint det er her nede. Om hvor mye god mat jeg spiser og litt om all den gode vinen. Og om hygglige mennesker jeg treffer. Om koselige landsbyer. Om hvor vakre solsikkene er. Ja, kanskje jeg skal gjøre det? Skrive en bok om en dag i Toscana. Selv om jeg vet at det har vært gjort før.
Jeg var forresten på omvisning på Castello di Brolio etter jeg hadde vært på fototur. Kan anbefales;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar