mandag 2. august 2010

Bare 12 dager igjen...

..til bursdagen min. Nei, det er ikke det som er det viktige, men det er 12 dager igjen til Lofoten Halvmaraton. Og jeg skal være med der. Og jeg har trent veeeldig lite i det siste.

I helga var vi på hyttebesøk hos noen venner i Nord-Lenangen, og jeg skulle begynne å løpe hjemover. Så 1 time og 10 minutter før "følgebilen" startet la jeg i vei. Rimelig optimistisk. Planen var å rekke 15 km før jeg ble tatt igjen.

Og det gikk fint til å begynne med. Bra musikk på IPhonen og beina var ganske bra. Men så kom den elendige låta, skikkelig treg, og beina begynte automatisk å flytte seg i takt. Og det gikk så sakte, og jeg trodde et øyeblikk at det var dårlig batteri i IPhonen (dersom den hadde gått på batteri da).

Og så ble alt innmari tungt. Og jeg tenkte på at det jeg spiste i går kanskje kan ha en innvirkning på formen i dag. Og gårsdagens meny besto av havregrøt til frokost. Begynner bra. Men så kom vi på ferga og da ville jeg ha en is. Og en pose med Non-Stop. Og da vi kom til hytta kom vertskapet med potetgull og verdens største bolle med sjokolade. Og så kom vinen på bordet. Og så kom det mer potetgull. Og oliven og skinke. Og mer vin. Og sånn holdt det på helt til det var middag. Og når middagen var ferdig ble det servert mer vin.

Og mens jeg strevde meg frem, meter for meter, tenkte jeg at kostholdet nok har en del å si for formen...

Og egentlig var det der en grei erfaring. Akkurat nå skal jeg nemlig levere en oppgavebesvarelse om forskjellige dietter og hva maten gjør med oss. Og gjett om jeg har noe å skrive hjem om!

1 kommentar:

  1. stå på torill!! - ærlighet varer lengst.
    Jeg har gått fjellturer i hele sommer, men tross en drøss turer som har tatt på lår og rompe, så har det vært desto mer pesto og vin og oliven og rødvin og melkesjokolade, og zånt, kjenner jeg...

    SvarSlett