tirsdag 24. august 2010

Er det lov å ikke gå på jobb?

Lov og lov. Kanskje ikke. Men i dag har jeg virkelig ikke lyst til å gå på jobb. Jeg vil heller spise en lang frokost, drikke cappucino og lese Nordlys og Dagens Næringsliv. Så vil jeg lese litt. Blir jo aldri ferdig med boka jeg holder på med. Og så har jeg et strikketøy jeg gjerne vil bli ferdig med i løpet av dagen. Og så må jeg trene. Og tenk så flott det hadde vært å få det unna gjort på dagtid. Og så er det lunsj og fersk VG. Og en cappucino til. Og så har jeg ei ny linse til kameraet jeg  trenger å teste ut. Og så kommer Martine hjem fra skolen og da hadde det vært flott å være litt sammen med henne før hun raser ut av døra for å treffe venner. Og så burde jeg kanskje vaske badet. Snart middag, og den kan jeg jo gjerne lage. Og da er arbeidsdagen egentlig over den. Jeg skjønner ikke at jeg har tid til å jobbe egentlig. Når skal jeg ellers få gjort alt det som jeg har lyst til  å gjøre (med unntak av det med å vaske badet) i stedet for ikke å jobbe? Så da skjønner alle at jeg egentlig ikke kan gå på jobb i dag.

Men det gir kanskje dårlige signaler til de andre på kontoret om jeg ikke kommer? Så jeg får vel stikke. Men jeg må spise frokost, drikke cappucino og lese Nordlys og Dagens Næringsliv først. Så jeg kommer iallefall for sent. Og det er lov?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar