torsdag 26. august 2010

Det er noe feil med linsene mine!

Og da mener jeg linsene til kameraet mitt. Jeg har 5 forskjellige linser, garantert unødvendig for en hobbyfotograf som meg. Og det er noe feil med alle sammen. I tillegg til å bruke en formue på disse linsene, bruker jeg en formue på diverse fotoblader. Det er artig å se hvor fine fotografier man egentlig kan ta. Dersom man gjør alt riktig.

Har forresten etterhvert forstått at de aller fleste foto er manipulert i Photoshop, og det mener jeg er juks. Virkelig. Sørg for å ta det perfekte bildet, så slipper du å sitte å dille med et bildebehandlingsprogram i timesvis etterpå.

Men tilbake til disse linsene. Som ikke fungerer som de skal. Jeg stiller på blender, lukker ISO og hvitbalanse og hva det heter alt sammen. Men det blir liksom ikke slik jeg vil ha det. Og er det ikke sånn at når jeg er på samme sted som andre som også tar bilder, burde ikke mine motiv ligne på det de andre har da? Men de gjør ikke det. Og spesielt ikke de gangene fotolæreren min og jeg er på samme sted og fotograferer. Det er jo søren meg helt utrolig altså, når jeg ser hva han fotografert, kan du lure på hvor jeg har vært hen.

Jeg legger skylda på linsene, det er det enkleste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar