tirsdag 17. august 2010

Endelig er fotballsesongen i gang....

Det er liksom ikke måte på om dagen. 14. august var det endelig sesongstart i Premier League. Og i kveld spiller RBK play-off kamp mot FCK i Champions League. Dette har jeg ventet på i ukesvis...

Jeg setter meg godt til rette i sofaen for å se kampen på Lerkendal. Med datter på egen fotballkamp og mann på jobb kan jeg se kampen i fred og ro. Og nøyaktig 2 minutter inn i kampen ringer telefonen. En venninne som har mye på hjertet. Og som ikke ser kamp, det er helt sikkert. Og når jeg er tilbake i sofaen kjenner jeg at jeg bare MÅ ha kaffe. Ingen øl til kampen her, nei. Og så, inn på kjøkkenet for å lage en cappuchino. Og selvfølgelig skjer det uunngåelige. Rosenborg scorer! Mens jeg er på kjøkkenet. Er det mulig! Og så Steffen Iversen da! Er ikke han gått ut på dato for lenge siden? Han må være like gammel som meg snart;) På skjermen står det forøvrig at han er 23, det må være feil.  Iversen (23)???

Og når det er gått 38 minutter av første omgang kommer både mann og datter hjem. Samtidig. Og da blir det selvfølgelig referat fra hennes kamp. Den kampen er mye viktigere enn den på TV. Hun forteller om hvor elendelig de har spilt, og at de ikke leder serien lenger. Og om at en av medspillerne fikk seg et slag på nesa så blodet spruta. Og om hvor håpløs dommeren var. Og så er det plutselig pause. Og RBK leder visstnok fortsatt 1-0, uten at jeg egentlig er helt sikker.

Og så skal Moa til Hannover. Det påstår de i sportsnyhetene i allefall.

Andre omgang begynner lenge før jeg er klar.  Først 13 minutter inn i andre omgang er jeg klar i sofaen igjen. Og så ringer telefonen. Det er da voldsomt. Jeg har flere venninner som ikke ser fotballkamp. Det gjør derimot mennene deres, de har god tid til å prate;) Når jeg er tilbake leder RBK 2-0. Og nå er det en virkelig gamling som har scoret. Henriksen (57). Er ikke det litt vel gammelt?

Men mannskapet til Solbakken er enda eldre. 84 år da gitt, og så scorer han?

Det ble 2-1 til RBK!! Tror jeg.

2 kommentarer:

  1. Du må bare ønske deg en OPPTAKER i julegave! Da er det jo bare å pause på ubestemt tid og se resten når du (og andre!) måtte finne det for godt. :)

    SvarSlett
  2. Men det blir ikke det samme;) ALLE andre vet resultatet, men ikke jeg liksom. Det går ikke.

    SvarSlett