torsdag 13. mai 2010

Ciao Amore

Skilsmisser finner du overalt, også i det katolske Italia. Og den første Skilsmisse-messa i Italia er nå gjennomført. 20 utstillere som er spesialister i "Divorce planning" deltok. I tillegg til advokater, revisorer og psykologer var også detektivbyråer presentert. Og flyttebyråer. Og kloke koner som kan se i Tarotkort om det er håp om et nytt og velfungerende ekteskap.

Men den standen med desidert flest besøkende var den som tilbød DNA-gjør-det-selv-kit. For da kan du jo selv sjekke hvem som er faren til barna dine. Dersom du ikke skulle vite det.

Ciao Amore - Farvel kjærlighet

2 kommentarer:

  1. Skilsmissemesser er ingen nyhet. Det har eksistert i alle år, kvinner har alltid messet om sine skilsmisser til likesinnede og oppnådd forståelse. Forskjellen er at nå er skilsmisse blitt en vare, en kommersiell greie som en eller annen arrangør skal tjene penger på, og det er usmakelig. Jeg tror fortsatt på den gode, gammedagse kjærligheten, jeg, og sier ikke ciao amore, men tvert imot: Det er lov å håpe og tro på den store og evigvarende kjærligheten .

    SvarSlett
  2. Jeg ser ikke helt problemet med at en eller annen arrangør skal kunne tjene penger på en skilsmisse. Når det er helt greitt at en advokat eller en eiendomsmegler tjener penger på det, mener jeg. Og da snakker vi vel i grunne om ganske store summer.

    Ellers er jeg enig med deg, den gode, gammeldagse kjærligheten har jeg tro på. Der hvor man ønsker å være gode med hverandre, uansett hva som skjer. Der hvor man elsker hverandre, for bestandig.

    SvarSlett