tirsdag 18. mai 2010

Nordmenn bruker mest på sport

Dette leser jeg i Dagens Næringsliv mens jeg sitter ute og nyter dagens første Cappucino. Og i dag er temperaturen mer på normalen her i Tromsø. Det vil si 12 grader. Og det er overskyet. Men jeg nyter som sagt cappucinoen min. Og Dagens Næringsliv.

Nordmenn bruker i snitt 2500,- kr i året på sportsutstyr står det å lese. Jeg tar meg selv i å se mer enn èn gang på det beløpet. 2500,- kr. Det er jo bare det joggeskoene mine koster. Og jeg kjøper da sannelig mer enn det i løpet av ett år. Mye mer. Selv om jeg til stadighet prøver å fortrenge det.

Jeg driver nemlig med den type aktivitet som veldig mange ynder å si at du kan gjøre hvor som helst, når som helst og uten at det koster deg ei krone. Det høres i alle fall sånn ut. Jepp, jeg jogger. Og da trenger du ikke å investere i noe utstyr.. Du kan bare finne frem noe gammelt rask som du har stuet lengst inn i skapet. For 12 år siden. La meg si det sånn; det stemmer veldig dårlig med virkeligheten. Ikke bare for meg, men for ganske mange av oss.

Bare jeg får tid skal jeg bare på ren artighet finne ut hvor mange løpetrøyer, bukser, trenings-BHer, treningstruser og treningssokker og sko jeg har kjøpt det siste året. For ikke å snakke om pulsklokke, vannflasker og treningsbager. Jeg blir svært gledelig overrasket dersom det ikke overstiger 2500,-!


Ha en riktig god dag alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Jeg er av de som mener at du ikke trenger å kjøpe utstyr i bøtter og spann bare for å løpe noen kilometer i skauen eller langs landeveien. Nei, bruk heller de pengene på noe annet. Send dem til Redd Barna. Mye bedre enn at du ser kul ut på veien.

    SvarSlett
  2. Og jeg er en av dem som mener det er best å løpe i skauen. Da kan du løpe akkurat sånn som du er uten å tenke på om du skal sende penger til Redd Barna eller andre såkalt gode formål. Du kan til og med løpe naken, hvis du vil. Særlig når temperaturen er sånn som den er her nå. Jeg løper alltid i skauen, gjerne mellom en time og halvannen. Og kanskje blir det en eller annen maraton en dag, men den bør helst gå i skauen. Uten tilskuere og tidtaking.

    SvarSlett