mandag 24. mai 2010

Sol, bikini og raking i motvind

Sola skinner her i Tromsø, men det er er iskaldt ute. Jeg gjør ikke den tabben lenger som den jeg gjorde da jeg var nyinnflyttet for 16 år siden. Og det var at så fort sola skinte i midten av mai lot jeg klærne falle, tok på bikinien, og la meg ute på verandaen. For å nyte varmen og kanskje få litt farge. Men dere, det var som regel iskaldt! Nnaboene så på meg som om jeg var helt idiot. Og det var jeg kanskje også. Jeg skjønner nå at man ikke tar på bikinien selv om sola skinner. Ikke i mai iallefall. Så i dag sitter jeg med fleecejakke i solkroken. Og Biokjemi. Men jeg klarer ikke å konsentrere meg så lenge om gangen, boka er rett og slett kjedelig. Gi meg heller Harlan Coban - det er greier det.

Så jeg raker litt i hagen innimellom. Men det blåser, og å rake i motvind er ikke å anbefale. Så jeg gir egentlig opp det prosjektet også. Og blomsterbedet mitt ser nesten like nistrist ut som det gjorde på fredag. Kanskje en anelse bedre... Er det ikke antydning til noe grønne greier oppi der?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar