fredag 21. mai 2010

Min vidunderlige hage - et sørgelig syn

Det er mange som blogger om hagene sine. Og det er utrolig mange flotte hager rundt omkring. Det ser jeg på de bloggene jeg er innom som omhandler dette temaet.

Jeg blir litt misunnelig. Jeg ønsker meg også en fin hage. Og hver vår klør jeg i fingrene etter å luke i bedene. Kjøpe inn nye planter. Rake og gjødsle. Og jeg leser i alle disse bladene som handler om hagebruk. Og da blir jeg rett og slett deprimert. I mars-nummeret står at nå er det på tide å plante nye planter. Hvordan i all verden skal jeg kunne det? I mars ligger det halvmetern med snø i min hage.

For 2 dager siden ble det endelig snøfritt i det ene blomsterbedet mitt. Ikke en eneste krokus er å se. Ikke en påskelilje. Påskeliljene mine blomstrer som regel i slutten av juni. Og jordbærene har vi måttet børste nysnø av før vi plukket. Stikkelsbærene mine. Hvorfor i all verden kjøpte jeg det? Sikkert noen på Plantasjen som fortalte at det går sikkert bra. Men det gjør det ikke. Bærene har aldri blitt modne. Ikke solbærene heller.

Men rips - det fungerer. Og jeg er blitt en ekspert på å lage ripsgelè. Det er da enda noe.

Men tilbake til blomsterbedet mitt. Slik ser det ut nå. Et sørgelig syn. Og jeg ser at det er på tide å rake... Men det er så utrolig vått der ute.




Og sjekk dette - syriner. Bittesmå museører..


2 kommentarer:

  1. Ja, vi skylder oss selv det, å ta godt vare på oss selv. ;-)
    Så godt at du skriver blogg, du også. Mye fint å lese.

    Alt godt og god klem fra Eirin

    SvarSlett