søndag 23. mai 2010

Dagens første Hamster-runde gjennomført

Det er min svigerinne Ingunn som introduserte meg for begrepet Hamster-runde. En Hamster-runde er rett og slett en kort trimrunde på 4-5 km som du fort klarer å komme deg gjennom. Selv om du egentlig ikke har tid. Det er mange som sier at de ikke har tid til å trene. Jeg sier det vel selv også innimellom. Eller det vil si, jeg gjorde det før jeg ble syk. Men nå jubler jeg hver kan jeg må vaske treningstøyet mitt;)

Men tilbake til Hamster-runden som er gjennomført i dag. Den er ute på Sommarøya og starter ved hotellet og går gjennom "verret", gjennom boligfeltet og innom kafeen før den avsluttes på hotellet igjen. I dag med ett glass kald hvitvin.

Jeg har også Hamster-runder hjemme på Mortensnes, der er det bare oppoverbakker. Det kjennes sånn ut i allefall. Og jeg har en Hamster-runder i Hemsedal, den går alltid innom baren på Skarsnuten Hotell. Og en i Hobøl, hjemme hos mamma og pappa. Der er det ingen steder å gå innom, så der trimmer jeg.

Og i og med at jeg trener til Maraton i Berlin bør jeg gjennomføre 8 Hamster-runder i en sleng.... Men det blir senere. Ikke i dag.

Jeg anbefaler alle å ha sin egen Hamster-runde og gå eller løp runden minst en gang om dagen;)

1 kommentar:

  1. Det er festlig å lese det du skriver. Jeg vil ha mer.

    SvarSlett