tirsdag 11. mai 2010

Dressjakke = Stressjakke

Det mener min datter. Så fort jeg tar på meg dressjakke sier hun at nå blir det stress, mas og action i huset. For da skal mamma på et viktig møte. Eller hun skal ta i mot noen utenlandske gjester på et av hotellene i byen eller på flyplassen. Og da får hun det alltid travelt med å komme seg ut av huset i rett tid.

Eller så er det 17. mai. Og da er det iallefall stress. Da skal alle først i dusjen og alle skal stryke skjortene sine først. Og alle skal spise frokost samtidig. Det siste er forøvrig veldig hyggelig.

Men for henne er altså dressjakke synonymt med stress, og derfor kaller hun dressjakke for stressjakke.

Og det har jeg tenkt til å ta til etterretning. Så denne 17. mai skal jeg ha på meg bunaden. Dersom den passer. Og dersom jeg finner bunadsølvet. Vet at jeg la det på en smart plass for 2 år siden. Husker bare ikke hvor den smarte plassen er. Og hvorfor er det slik at man alltid finner det man leter etter der man leter sist.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar