torsdag 20. mai 2010

MasterChef og forbrenning av fett

Det så jeg sammen med min datter i kveld. Og i morgen skal jeg leke MasterChef sammen med henne. Hun falt pladask for denne Omelett Norwegienne... Så nå har hun klippet maler for sukkerbrødet, det ligger klart på kjøkkenbenken. Og hun allerede pønsket ut hva slags is og hvilke bær hun vil bruke. Vaniljeis. Og bringebær. Det enkle er det beste, sier hun. Og det er jeg enig i, og jeg spurte med håp i stemmen om vi kunne klare oss med det. Kun is og bær. Hun bare så på meg.

Jeg er ingen MasterChef på kjøkkenet, det er jeg den første til å innrømme, men akkurat dette her gleder jeg meg faktisk til. Kanskje ikke så veldig til å lage den, men til å spise den;)

Og så blir det vel rett ut å trimme etterpå. Jeg hørte på radioen i dag tidlig at for å forbrenne 1 kg fett må man gå  i 27 timer (med en fart på 4,5 km/t) ... Hvem i all verden har tid til det. Er det rart man blir tjukk....

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til desserten, møter opp med STORT fat.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror det der kommer til å bli bra. Og jo mer du spiser, jo mindre blir det på meg.
    Så da kan jeg bruke mer av tiden min på andre ting enn å løpe for å forbrenne desserten. Jeg kan f.eks lese i den nye, interessante boka mi; Klinisk ernæring. I stedet for krim...

    SvarSlett