tirsdag 4. mai 2010

Eksklusive Hunter gummistøvler sporløst forsvunnet

Det leser jeg om i Dagens Næringsliv i dag. Og det er jo synd. Jeg kunne trenge noen slike selv. For nå er solen kommet til Tromsø. Og med solen kommer slaps. Og store vanndammer. Så store at jeg ikke klarer å hoppe over. Da hadde det vært greitt med et et par gummistøvler.

Hvem har kjøpt de 2000 parene med Hunter støvler? Det lurer både Dagens Næringsliv, COOP og den hovedmistenkte selv - eieren av Lille Vinkel på. Og jeg også forsåvidt.

Min kollega Marianne har en ekte lidenskap for sko og støvler. Jeg kan allikevel ikke tro at det er henne som har gjort det. Hun har riktignok et enormt klesskap, men jeg tror neppe hun får plass til 2000 par Hunter-støvler der. Iallefall ikke av gummi. Jeg tror hun er allergisk mot det. Dessuten vet jeg at hennes skap er fullt av italienske støvler. Jeg er ikke så inne i dette med eksklusive merker selv, men navn som Ross, Stuart Weisman, Donna Carolina og Jannet & Janet har allikevel festet seg. Jeg mener, hver gang vi er i Firenze på jobb, kommenterer hun skotøyet til alle vi møter. Hvordan går det an å se hvilket skomerke en person har på seg? På 100 meters avstand. Magisk.


Men er det ikke litt vel drøyt å gå derfra til Hunter-støvler? Selv om de er eksklusive. Og selv om de ifølge den nevnte artikkelen var på billigsalg. Jeg avskriver derfor min kollega som den skyldige. Og følger med i Dagens Næringsliv i morgen. Kanskje det står å lese der da.

Forresten, min venninne på kontoret ved siden av elsker også dyre og eksklusive støver. Og hun var bortreist i går. Da støvlene forsvant.

4 kommentarer:

  1. Gummistøvler jeg??? NEVER EVER!!!
    Blir heller våt på beina i mine lekre Italienske streetsko.... Er så deilig å ha på!!!
    ciao Marianne

    SvarSlett
  2. Når jeg leser om støvlene dine, tenker jeg på pæler. Og når jeg tenker på pæler, tenker jeg på en fotballprofessor som heter Egil. Og når jeg tenker på han, tenker jeg på kjedelig italiensk forsvarsmur. Og når jeg tenker på det, tenker jeg på Inter som topper tabellen. Og stakkars Siena som ligger på bunnen. Synd at de rykker ned. Nabooppgjørene med Fiorentina fra Firenze er bare en høydare. Hvor da? I DITT Toscana, selvfølgelig. Veldig kult at du kommenterer dagens nyheter på den måten, forresten.

    SvarSlett
  3. Hunter-støvler må aldri forveksles med nedbretta vikinger fra en svunnen tid!! Mine lekre Huntere passer både til kjole og dongeri - de er nå også kommet i sølv og gull!! LEKKERT :-)

    Men jeg har dessverre ikke plass til 2000 par på loftet en gang... tenk hvilken lykke å ha nye støvler hver gang det regner :-))

    Hilsen venninden på nabokontoret

    SvarSlett
  4. Nedbretta vikinger! Det var tider. Jeg lengter tilbaketil den gangen;)

    SvarSlett